Julie Magical Picture Tour

Inde › Kerala

Fil des billets

mercredi 23 février 2011

Three roosters on a boat

blog_backwaters__24_.JPG blog_backwaters__34_.JPG

Peter, approx 60, Suzanna 40 and me nearly 30, have in common the fact that even when we have our feet deep in shit, we keep on singing. Just like the rooster, our Chinese sign and Coluche's definition of the rooster, the emblem of France.

Peter, environ 60, Suzanna 40 et moi bientot 30, avons en commun que même si nous avons les pieds dans la merde, nous continueons de chanter. Tout comme le coq, notre signe chinois et la définition de Coluche du coq, l'emblème de la France.

Backwaters

Après un délicieux porotta (sorte de chapatti), nous embarquons sur le ferry pour Allepey. Sur le pont deux italiennes et un indien s'installent par terre avec Barbara l'allemande que j'ai rencontré au petit déj et moi. Barbara me prête son verni bleu. Maintenant je suis fan de mes ongles. Ils sont couleur bleu King Fisher.

Suzanne a Kollam

Canoe tour around the Monroe Island with funny Sujith as a guide.

Kollam, flying a kite

Kollam 17th

After having breakfast with the girls, I take the train to Kollam which is only 35 km away from Varkala. Varkala is nice but apart from going to the beach there is nothing to do and it's so hot you can't even stay long on it. and it's expensive. Kollam is an ordinary Indian small town, with a port and a beach 2 km away. It is also the south entrance to the Keralan backwaters. Not many tourists are here. I won't see any before evening time.

Après le petit déjeuner avec les filles, je prends le train pour Kollam, qui est seulement a 35 km de Varkala. Varkala est sympa mais à part aller à la plage il n'y a rien à faire et il fait si chaud que vous ne pouvez même pas y rester longtemps et cela coûte cher. Kollam est une petite ville indienne ordinaire, avec un port et une plage a 2 km. C'est également l'entrée sud des backwaters du Kerala. Pas beaucoup de touristes sont ici. Je n'en vois pas avant la soiree.

dimanche 20 février 2011

Varkala, 16 fevrier

Varkala, what a nice name

Varkala 14th

Candles, in the shape of a heart, burn on the beach. I have just arrived in Varkala after a long bus and train journey. I left Rob in Kochin, his trip continues in Rajastan now. In Varkala my rickshaw driver is a bit annoying with insisting on taking me to too expensive hotels where he can get a high commission. Finally I find something at a reasonable price. The room is quite big actually with a big bed. For a companion i have a small lizard.

samedi 19 février 2011

Last day in Munnar

Blue church's Sunday mass is relayed over loud speakers. Maria oh Maria...

Later at night Jc vandame is on TV.

mardi 15 février 2011

Munnar - enjoying the chilliness - 11-12 feb

11 et 12 fev Munnar

5 hours' bus for 100km. No glass in the windows. On the way many kitsch little churches (statue of Jesus with an umbrella in front of a pink church). People here like to use an umbrella to shade from the sun. Mosquée, hindou temples and churches are sometimes right next to each other.

Fort Kochin

blog-kochin6.JPG blog-kochin11.JPG

10 Février

Article in english half way through...

Arrivée de bonne heure à Kochin, je me rends sur l'île de Fort Kochin avec le bus. Il fait hyper lourd et le ciel est blanc, en fait il a plu un peu plus tôt. Je remarque d'emblée que les gens sont très sympathiques. Et puis c'est vrai que quand on est une nana qui voyage seule on pense aux dangers qu'on peut rencontrer alors que plus souvent c'est l'inverse qui se produit, à savoir des gens attentionnés et désireux d'aider d'autant plus qu'on est une femme seule.